HEPDE BİZİ BULUR - (PSİKOPAT - DOLANDIRICI VE BİLİMUM MANYAKLAR)

Kurban bayramında başımdan geçen olayı anlatmıştım. Bu olaydan sonra farklı nedenlerle aşağı yukarı 10 kez 155'i aramak zorunda kaldım.

Bir ara bulunduğum yerde otoparkı bastılar, sonra bir ara Edirnede'yken evden çıkar çıkmaz, kendimi bıçaklı bir kavganın ortasında buldum filan.. böyle 5-6 olay geçti başımdan.

Geçen çarşamba günüde ( ya da salı tam hatırlamıyorum) İstanbul'da evdeyim. Bir gürültü, patırtı, bağrışma sesleri filan duydum. Baktım babamın seside geliyor, hemen balkondan baktım, millet aşağıda bizim dükkanın önünde toplanmış. Bir kısmı dükkanın içinde bir kısmı dışında. Anında aşağı fırladım öfkeli bir halde, babamda olayın içende diye. İndiğimde olay bitmişti. Bizim yandaki dükkanda kuş, balık satan eleman, aldığı balığı iade etmek istewyen biri ile tartışıyor, olay büyüyor, bu elemanın elemanıda bizim dükkana dalıp bıçağı almaya çalışıyor. Kabak bizim başımızada patlayacak. Neyse babam allah'a şükür bıçağı kaptırmamış, olay fazla büyümeden kapandı.

Perşembe akşamı, doğulu olduğu belli olan bir kişi BMW marka araçtan çıktı 100 YTL bozdurmak istedi. Direk bozuk yok dedim gitti. Sonra karşı deterjancıya, sonra karşı büfe derken dükkan dükkan dolaşıyor. Karşı deterjancı cevdet abi, para sahteydi diye karşıdan bana bağırıyor, adamın indiği araçta benim dükkanın önünde. Bende 155'i aradım, plakasını verdim, olayı anlattım. 10 dakika kadar sonra, numaramı 155'ten aldığını ve polis olduğunu söyleyen biri beni aradı, bu araçtaki kişileri yakaladığını şikayetçi olup olmadığımı sordu. Şikayetçi olacak bir durumum yoktu, olmadım ve bıraktılar sanırım.

Ve cuma günü, dükkanda ben varım, kasayı babamdan yeni devraldım, dükkana spor ve pahalı marka kıyafetler giymiş bir müşteri (!)geldi. Trakyalılara benziyordu, bizim oralardada bulgaristan göçmenleri fazladır, İstanbulda'da pek durmadığımdan, bizim müşterilerden biridir sandım. 100 YTL uzatıp kontör istedi, kalmamıştı yok dedim. Tam çıkıyorduki dönüp parayı 2 ellilik yapmamı istedi, karısına verecekmiş. Bende kasadan 2 adet 50 lik verdim. Kasada bölmeli değil karışık. 2 adet 50 YTL uzatıp, 100 YTL yi aldım. Aldığım paranın sahte olup olmadığına baktım değildi.( 1-2 saniye) Adam, verdiğim paranın birinin 50 lik değil 5 lik olduğunu söyledi. Şaşırdım. Gözümü sadece 1 ya da 2 saniye çevirmiştim. Tereddütte kaldım, kasada ne kadar para ve kaç tane 50 lik olduğunuda bilmiyordum. Baktım kasada başka 50'likte yoktu. Adamdan 55 YTL alıp 100 YTL yi iade ettim, birazda dünkü olaydan aldığım cesaretle.
Adam çıktı, bindiği arabanın plakasını aldım(34 FS 4178), babamı çağırdım. Kasada ne kadar bozuk para ve kaç 50'lik bıraktığını sordum. 2 50'lik olduğunu söyledi. Saydığımızda da para eksik çıktı.
Hemen 155'i arayıp, durumu anlattım. 10 dakika sonra filan, isminin Abdullah olduğunu söyleyen bir polis memuru aradı ve bu aracı bulduklarını söyledi adresi verdim dükkana getirdiler, şahsı teşhis ettim, sonra karakola gittik, zaten karakol 100-150 metre ilerideydi.

Karakolda adamın üzerinden 800 YTL 50'lik 100'lük para çıktı. Ayaklarından da bol miktarda kontör.

Adamlar iki kişiymiş, karakoldayken biri yanıma sızdı, 'çocuklar bi yanlışlık yapmış, anlaşalım' dedi. Bende kinayeli bir şekilde 'Birazdan anlaşacağız bekle' dedim. Adamın isminin 'Ahmet Koç' olduğunuda öğrendim.

Ben ifade vermeyi beklerken annem ve ablam geldi, 'parayı alıp git, başını belaya sokma' dediler. Ama ben kararlıyım davacı olucam diye. İfade vermeye geçtiğimde annemlerde odaya girip, davacı olma diye diye tekrarlıyolar, komiser dışarı çıkarttı onları. Ben ifadeyi verirken polis memurlarından bazıları oldaya girip çıkıyor, her kapı açıldığındada annnemler sesleniyor, davacı olma sen 2 gün sonra Edirne'ye dönücem baban yalnız kalacak, diye. İfadenin sonuna yani dava etme ya da uzlaşma isteme kısmına gelince son bir kapı açılışı daha annemler gene seslendi. Komiserde onlardan etkilenip, 'Tamam ne yapcaksan yap' dedi (şikayetçi olma dercesine). Bende son anda kararımı değiştirdim, uzlaşmak istiyorum diye yazdırdım.

Sonrada dükkana döndük biz, yemek yemeye eve çıktım. Aşağı indiğimde babam, o dolandırıcının ortağının dükkana geldiğini, 'bizim çocuklar bir yanlışlık yapmış, özür dileriz' diyerek 60 YTL verdiklerini söyledi. Babamda fazlasını iade etmiş yollamış.

Adamlar gene dışarıda.. dikkatli olun, gözünüzü dört açın !

Share this:

,

CONVERSATION

3 Harika insan yorum yapmış.:

  1. "Cana bir şey gelmesin de!" diyelim hiç olmazsa. Geçmiş olsun. Allah her zaman iyilerle karşılaştırsın hepimizi.

    YanıtlaSil
  2. Öncelikle geçmiş olsun. Devlet caydırıcı ceza vermiyor hatta hiç ceza vermiyorki bu tür olayların sonu gelsin.
    Esnaf arkadaşlara okutacam bu yazınızı, devlet önlem alamıyor bari onlar uyanık olsunlar... Tabi bizde ...

    Teşekkürler...

    YanıtlaSil

Lütfen spam yapmaya çalışmayınız...

Yapıcı eleştirileriniz ve renk katan yorumlarınız için teşekkür ederim.