Linkedin #onaylayanıonaylarım Akımı

Linkedin tavsiye uzmanlık
Hayatın her alanında kişisel ego tatmini ve kişisel çıkar her zaman ön planda olmuş, neredeyse tüm ilişkiler ve anlaşmalar ve hatta dostluklar bile bünün üzerine kurulmuştur. İtirazı olan?

Çok derin meselelere girmeyeceğim, sadece dijital dünyada olan bir kısım ufak tefek konular. Twitter'da gördüğümüz #takipedenitakipederim mevzusu gibi... Ve bu konuda kimseyi eleştirmediğimi ve ya kınamadığımı sadece bir durum tespiti yaptığımı da belirtmek istiyorum.

Aslında bu Twitter'dan çok önceleri olan birşey, insanın fıtratında yer alan bir hissin çevrimdışı yaşamımıza yansıdığı gibi dijital ilişkilere de yansıması sadece. Twitter kullanım yapısından dolayı da biraz daha göze batıyor o kadar.

Daha öncede blog yazarları arasında da vardı mesela, yorum yapan birisi olursa nezaketen(!) onun bloguna da yorum yapar, birisi blogumuza abone olursa biz de onun bloguna abone olurduk.. 2 yıldan fazladır, alışkanlıklarım değiştiği için diğer yazarların bloglarını pek oku(ya)muyorum ve bloguma yapılan yorumlar artık sadece backlink almak için yapılan spam yorumlar ya da Google'dan gelen yardım isteyen ziyaretçilerin yorumları...

Takipedenitakipederim akımının geldiği en son nokta ise Linkedin'de sessiz sedasız onaylayanı onaylarım şeklinde bir davranış tarzının oluşması. Twitter'da ergenlerin önde götürdüğü takipedenitakipederim akımını sosyal profesyonel iş ağı Linkedin'de koca koca title ları profiline ekleyen meslek sahipleri, yöneticiler, founderlar, ceolar falan filan... "Onaylayanı, onaylarım" şeklinde sürdürüyorlar.

(Linkedin öylesin diyor ama) Linkedin'i çok aktif kullanan biri değilim aslında, zaten aktif yapacak çok birşey de yok. Ara sıra sosyal medya blogumda yazdığım yazıların linkini paylaşıyorum ve birileri bağlantı isteği yolladığında abuk subuk bir profili yoksa onaylıyorum o kadar..

Son haftalarda ise "yetenek onaylama" bildirilerimleri geliyor. Sanırım son 1-2 ay içinde çıkmış olmalı. Linkedin ağımdaki kişiler eklediğim yeteneklerimi (Seo, Adwords, Social media marketing vs..) onaylıyorlar.

Bağlantılarım arasında olan kişilerin bir kısmıyla Facebook, Friendfeed ve çeşitli meetuplardan iyi kötü bir dirsek temasımız olmuştur ama her ne kadar bağlantılarım arasında olsalar da bazılarıyla Linledin dışında çevrimdışı ya da diğer online ortamlarda bir bağlantım yok. Yani beni tanımıyorlar, yaptığım işlerden de gerçek anlamda haberleri yok.

İşte beni onaylayanlar arasında bu kişiler de var ve eğer ben de gidip onların bir iki yeteneğini onayladığımda bazılarından 2. bir dönüş alıyorum. Sağolsunlar gelip bütün yeteneklerimi onaylıyorlar :) Bayağı bi yetenekli olduğum çıkmış oldu yani ortaya :) İşte halimiz bundan ibaret...

Bu durum üzerine smuzman grubunda bir arkadaşla aramızda bir geyik geçti Linkedin'de profilimize hashtag koysak bunu nasıl yansıtabiliriz diye çok güzel hashtagler bulduk :)

#onaylayanıonaylarım #unconfirmsizonaylaşıyoruz #haftasonuonaylaşmasıbaşlasın #allahneverdiyseonaylaşıyoruz #founderlaronaylaşıyor  #odtülüleronaylaşıyor #1dictionaryleronaylaşıyor
Seni unconfirm edenleri bul ! linkeepi.com linkedinconfirm.com  vs. vs.. :)

Sosyal medya kursundan bazı arkadaşlar da sağolsunlar bütün yeteneklerimi onaylamışlar, teşekkürlerimi buradan sunuyorum kendilerine. Her zaman olduğu gibi sorularını Facebook üzerinden sorabilirler ama hala  gruptan onlara yolladığım formu çoğu doldurmamış. Burada okuyanlar varsa formu doldurmalarını istiyoruz tekrardan..

İyi akşamlar Türkiye!  Her nerede onaylaşıyor ve onaylanıyorsa...

Share this:

,

CONVERSATION

1 Harika insan yorum yapmış.:

  1. neydi sizin linkedin link? onaylayayım hemen :P

    bu arada şaka bir yana çok doğru tespit.. tebrik ederim

    YanıtlayınSil

Lütfen spam yapmaya çalışmayınız...

Yapıcı eleştirileriniz ve renk katan yorumlarınız için teşekkür ederim.