Loading...
Perşembe

Why Do Turkish People Add Me On Facebook

Because we are friendly, if you beilieve...

Bizim türk insanı sürekli şikayet eder, özellikle de ikoncan olmaya çalışan kızlar : "yhhhaa facebookta hep beni tanımadığım kişiler ekliyor" diye.. Bir seni eklemiyorlar yavrum, tüm dünyayı ekliyoruz sen de arada kaynıyosun...

Why Do Turkish People Add Me On Facebook

Google'da "Why" yazdığınız zaman otomatik tamamlama sistemi size bu soruyu çıkartıyor:"Türkler beni neden Facebook'ta ekliyor" Bu uzun zamandır varmış sanırım 2 yıl filan olmuş, 2010'da ekşi sözlükte entry de girilmiş ama bugün gündeme düştü..
türkler beni neden facebook ta ekliyor?
Acaib utandım lan, kendim yapmış gibi.. ama sonra biraz düşününce geçti.. tek biz eklemiyoruz lan.. Benim facebook hesabıma bakarsanız 30-40 endonezyalı mı ne var ve hepsi de beni ekledi.. Bir ara duvarımda yazılarla oluşturulmuş bir resim paylaşmıştım ve bir şekilde endonezyalı biri bunu görmüş ve bir grup ya da sayfada paylaşmış olmalı ki.. Bir sürü endonezyalı ekledi..

Türkiye dünyadaki en genç nüfus oranına sahip en açık toplum. Yani hem genciz, hem internet erişimimiz var hem de katı muhafazakar değiliz. Bu yüzden dünyanın her ülkesindeki tanımadığımız insanları dürtüp arkadaşlık  isteği yollayabilecek bir sürü canlıyı da aramızda barındırıyoruz :)

Aslında facebook yaygınlaşırken birbirimize şu yalanı söyleyip durduk : "Eski arkadaşlarımı buluyorum" naaaah buluyorsun.. Yani bulursun onları da aranızdaki arkadaşlık bağından eser kalmış mıdır? Hanginiz eski arkadaşını, sevgilisini kayıp kardeşini anasını babasını buldu lan? Buldu da ne oldu kaç kez buluşup birşeyleri paylaştınız? Beni facebooktan ekleyen eski tanıdıklarım, sokakta görmezden gelip geçiyor amk...

Şunu kafanıza yerleştirin, facebook eski arkadaşları bulmak, arkadaşlar arasında sosyalleşmek için yok. Arkadaşlar arasında sosyalleşmek için birbirinizin ensesine şaplak atar, arasına pandik mandik atıp edepsizleşirsiniz.. Öyle mause ile tıklayıp dürterek sosyalleşilmiyor ne yazık ki..

Facebook biraz haber alma organı diyebiliriz, kimi zaman arkadaş çevrenizden kimi zamansa hiç tanımadığınız hatta belki tam zıttınız olup da sadece ortak bir noktanızın bulunduğu birinden ilginizi çekecek haberler alabilirsiniz.

Bundan da öte olarak facebook bir aynı zamanda bir eğlence aracıdır. Sadece haber paylaşımı değil, video resim gibi her türlü multimedya paylaşım aracı ve her türlü oyunların bulunduğu bir araç..

Hatta banka artık bankacılık işlemlerinizi de facebook üzerinden gerçekleştirebiliyorsunuz ve yakında "facebook bankacılığı" ifadesi size hiç yabancı gelmeyecek..

Şu anda en büyük iletişim aracı internettir, facebook da internetin en büyük mecrası. O zaman facebookta herşeyi ve herkesi görmeye hazır olacaksınız.. Feysbuk yerini başka bir buka bırakana kadar...

8 Harika insan yorum yapmış.:

  1. güzel yazılmış katılıyorum :)

    YanıtlaSil
  2. yazınız yol göstericiydi

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel bir yazı olmuş gerçekten. Bazı şeyleri tam olarak yerine oturtmuşsunuz ;)

    YanıtlaSil
  4. özellikle ilk baştaki fotoğraf çok iyi oturmuş =) Aslında yalnızca Türkiyede durum böyle değil. Zaten arz edilen facebook'ta bu şekilde değildi ancak şu da var ki facebook talebe göre anlık olarak değişen bir sistemdir. Filmini izleyenler bilir örneğin ilişki durumu bu şekilde eklenmiş bir profil uygulamasıdır.

    Facebook istese fake profilleri anında bulup silemez mi? Tabiki yapabilir... En azından %90 oranında bu konuda başarılı da olabilir, bunu %100'de yapabilir fakat işte o zaman kullanıcı sayısı epey düşer zira kimlik numarası alınması gerekir o zaman =)

    Fake profillerden kastım, yedek profil ve şu dünya sevgisi olan ve herhangi birini eklemekte hiç bir mahsur görmeyen tüzel kişilerden bahsediyorum =)

    İleride google'a "why" yazdığımızda şu cümleleri de görebileceğimizi düşünebiliriz..

    why
    why do turkish people add me on facebook
    why a turkish poke me
    why a turkish wrote me selamün aleyküm bacım
    why turkish people invite me Turkey

    kısacası why halimize why why

    YanıtlaSil
  5. bence sorun Türk kızlarında.. Onların yüzünden gözler dışarıda..

    YanıtlaSil
  6. Güzel yazı tebrikler...

    YanıtlaSil
  7. hemen hemen doğru herkes ekliyor birbirini mesela beni genelde siyahiler çok ekliyor

    YanıtlaSil
  8. ama bu google.com.tr demı ;D

    YanıtlaSil

Lütfen spam yapmaya çalışmayınız...

Yapıcı eleştirileriniz ve renk katan yorumlarınız için teşekkür ederim.

 
Toggle Footer
TOP