CUMA NAMAZI

Cuma namazına neredeyse tüm erkekler gider. Yanlış anlamayın gitmeyen erkek değildir gibi bir laf sokma niyetim yok. Öyle anlıyorsanız, o sizin fesatlığınız.

Neyse, cuma namazına katılım fazla olduğu için genelde cemaat camiden dışarı taşar. Hatta bazı çağdaş(!) köşe yazarlarımız ara sıra şikayet eder bundan. Sokakta yürüyemiyorum diye... Genelde caminin içi ve avlusu yeter ama. Yola pek taşmaz.

Geçen haftalarda sel olduğunda, pek çok bodrum kat gibi gittiğim camininde alt katını su basmıştı ve cemaat yola taşmıştı. Bende yolun en önündeydim ama açıkçası namazı sadece bedenim kıldı. Yol ortasında olmuyor, insan pek konsantre olamıyor yani...

Bir de sinir olduğum şu mesele varki.. Cuma namazı biter bitmez hemen camiden çıkma telaşı başlar ya.. Sanki arkalarından kovalayan varmış gibi kapıya koşan insanlar... abartmıyorum koşuyorlar.

İstanbula gittiğimde babamın bakkal dükkanına ben baktığım için cumayı kılar kılmaz bende hemen çıkmak için kapı yakınında bir saf tutuyorum. Ki dükkanı kapat filan biraz geç gittiğim için kapı yakınında kalmak kolay oluyor. Farz bittiğinde ise imam 'es selamü aleyküm ve rahmetullah' cümlesini bitirir bitirmez kapıya doğru bir koşu başlıyor. Bazen altında ezilcem diye korkuya kapılıyorum hani... Yani hemen koşacak ne var.. 5 dakika sonra çıksan ne olacak, ocakta yemeğin mi var ?...

Edirne'deyken ise pek problem olmuyor. Genelde çarşıda kılıyorum. Selimiye, Eski Camii ya da 3 Şerefeli Camii'de.. Zaten caminin yarısı anca doluyor... Caminin boşalması sırasında onun için koşma işlemi ve itiş kakış pek olmuyor.

Ki okul zamanı zaten ders saatiyle kesiştiği için her zamanda gitmiyorum.

Yazıyı şu camiden kaçan hıyarlara sitem ederek bitirmek istiyorum: Cuma biter bitmez birbirinizi ite kaka kapıya koşarken nerede olduğunuzu ve ne için orada bulunduğunuzu bir aklınıza getirin isterseniz...

Share this:

, ,

CONVERSATION

7 Harika insan yorum yapmış.:

  1. güzel olmuş :) ben de cuma kılmak istiyorum :( ama malesef bizim ülkede imkansız. halbuki peygamber efendimiz cuma ve bayram namazlarını kadın çoluk çocuk erkek hep birlikte kılmayı tavsiye etmiş. biz de kadınlar cuma saati camiden kovuluyo :(

    YanıtlayınSil
  2. ülkede imkansız değil
    yazdığım gibi cumaları camideki yer yetmiyor ve cuma namazı erkekler için farz yani öncelik bizim

    ama Edirne ye gelirsen burada camiler pek dolmuyor ve namaz kılmak isteyen bayanlar için özel yer var..

    her cuma bekleriz :)

    YanıtlayınSil
  3. güzel bi konuya el atmışsın...o koşturanları hiç bir zaman anlamış değilim zaten..ayrıca kocatepede cumalara bayanlar da geliyor..
    fotolar da güzel sen çektin galiba:)

    YanıtlayınSil
  4. aa öncelik bizim diyip kaptı hemen ön safı :D camilerimiz küçücük. bi de şu var, sanki cuma namazı namaz ama diğer vakitler namaz değil. böyle bi sürü tip dolduruyo camiyi. onların yerne biz kadınlar kılsak daha sevap he ! :)

    YanıtlayınSil
  5. bir müddet sonra o kalabalığa sen de karışıyorsun... sürü psikolojisi.

    YanıtlayınSil
  6. Kulağımda şöyle bir söz kalmış:
    "Camide münafık kafesteki kuş gibidir..."
    itikatta (belki) olmasa da uygulamada münafıklık hastalığı fazlasıyla yaygın.

    YanıtlayınSil
  7. @Lovemeorle...
    evet insnalarda böyle bir intiba var sanki diğer namazlar farz değilmiş gibi
    ya da

    ramazanda teravih namazını kaçırmazlar kaçıranlara laf ederler
    ama hiçbir diğer farz namazlarını kılmazlar..

    YanıtlayınSil

Lütfen spam yapmaya çalışmayınız...

Yapıcı eleştirileriniz ve renk katan yorumlarınız için teşekkür ederim.